گزارش آخرین وضعیت گروه‌های منتقل‌کننده پیکر‌ها
کد خبر: ۱۰۱۲۶۶
تاریخ انتشار: 2018 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
رئیس امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر گفت: بخشی از پیکر‌ها توسط اسکی‌بازان به پایین انتقال پیدا کردند و سایر نفرات از طریق زمینی و از مسیر شمالی در حال انتقال به پایین هستند.

محمد کبادی امروز اظهار کرد: ۸ تیم عملیاتی ۵ نفره به تعداد جمعاً ۴۰ نفر در ارتفاعات حضور دارند و نخستین تیمی که اول صبح ارسال کردیم به خط‌الرأس رسیدند، تیم‌ها با توجه به شرایط بسیار ناهمگون جوی و وجود مه و کولاک شدید در ارتفاعات شرایط بحرانی دارند.

وی افزود: به دلیل رسالت انسان‌دوستانه‌ای که بر روی دوش جمعیت هلال احمر است در تلاش هستند؛ تیم‌های تکاور ارتش نیز شب گذشته در محل هواپیما قطعاتی از پیکر اجساد را پیدا کردند و از مسیر جبهه شمالی در حال انتقال هستند؛ بخشی توسط اسکی‌بازان به پایین انتقال پیدا کردند و سایر نفرات از طریق زمینی و از مسیر شمالی در حال انتقال به پایین هستند.

رئیس امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر گفت: تیم جنوبی نیز در تلاش هستند تا به خط‌الرأس برسند و عملیات انتقال را انجام خواهند داد؛ از جبهه جنوبی تعدادی از تیم‌ها نیز باز خواهند گشت.

وی ابراز داشت: با توجه به این‌که تیم‌ها بر روی خط‌الرأس هستند و منطقه بسیار خطرناک است تیم نجات ۲ در ارتفاع ۳ هزار و ۸۵۰ متر کمپ زده است تا پشتیبان نجات داشته باشیم.

کبادی خاطرنشان کرد: در مسیر رفت ۲ یخچال بسیار خطرناک وجود داشت که تیم‌های فنی مجبور شدند ۲ طول طناب ۱۰۰ متری را ثابت‌گذاری کنند تا تیم‌ها بتوانند عبور کنند و به ارتفاعات برسند؛ مسیر بسیار فنی و سخت است.

وی در خصوص تعداد اجساد کشف شده اذعان داشت: این جور حوادث پیچیدگی‌های فنی خود را دارند و نمی‌توان با این اتفاقات احساسی و مقطعی برخورد کرد، آنچه که واقعیت امر است و در ارتفاعات با همکاری تکاوران ارتش و سپاه انجام می‌شود این است که در آن کولاک و مه نیرو‌ها هر قسمتی از اجساد را که پیدا کنند در کاور‌هایی قرار می‌دهند و شاید حجمی از کاور‌های متعدد باشد و بر مبنای این کاور‌ها نمی‌توان گفت: چه تعداد از اجساد جان‌باختگان پیدا شده است و ممکن است مجموعه‌ای از پیکر‌های متفاوت باشد. 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار