سامانه بارشی جدید در راه است
کد خبر: ۱۰۱۱۴۴
تاریخ انتشار: 2018 February 20    -    ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی فعال اواخر وقت فردا از کشورمان خارج می‌شود، گفت: سامانه بارشی جدیدی بلافاصله در روز چهارشنبه از طرف غرب وارد کشور می‌شود.

امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز و فردا بخش‌هایی از کشورمان را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: سامانه بارشی امروز در بخش‌هایی از غرب کشور، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج بخش‌های مرکزی، شرق و شمال شرق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر نقاط ذکر شده به صورت برف به‌وقوع می‌پیوندد و مه آلودگی نیز در این مناطق ایجاد می‌شود.

نقشینه اظهار کرد: ناپایداری‌های غرب کشور در اواخر وقت امروز کاهش می‌یابد و رفته رفته طی 24 ساعت آتی به شمال شرق و شرق کشور می‌رسد.

وی افزود: طی ساعات آتی احتمال وزش باد شدید و گردوخاک نیز در برخی نقاط شرقی و جنوب غربی وجود دارد که رفته رفته با تاثیر‌گذاری این سامانه بارشی از شدت گردوخاک کاسته می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: طی روز سه‌شنبه بارش‌ها غالباً در شمال شرق کشور و استان‌های خراسان شمالی و جنوبی به وقوع می‌پیوندد.

به گفته نقشینه، در اواخر وقت روز سه‌شنبه این سامانه بارشی فعال از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: با خروج این سامانه بارشی، سامانه جدیدی در روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود و ابتدا بخش‌های غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی را در برمی‌گیرد که پیامد آن افزایش ابر، کاهش دما و بارش برف و باران خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، بندرعباس با 30 درجه بالای صفر را گرمترین و اردبیل با هشت درجه زیر صفر را سردترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 13 درجه بالای صفر رسید.

 
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار