آخرین مکالمه هواپیمای ATR در آسمان اصفهان بود
کد خبر: ۱۰۰۹۹۵
تاریخ انتشار: 2018 February 18    -    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در رابطه با پیگیری مجلس در خصوص سانحه امروز سقوط هواپیما گفت: آخرین مکالمه هواپیمای ATR در ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه صبح امروز در آسمان اصفهان بود

صدیف بدری امروز اظهار کرد: بنا به دستور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، بنده به همراه رئیس کمیسیون عمران و رئیس کمیته حمل و نقل امروز در سازمان هواپیمایی کشور حضور یافتیم و به صورت ریز مسائل را از قبل از وقوع حادثه تا بعد از حادثه مورد بررسی قرار دادیم.

وی با اشاره به پیگیری مجلس شورای اسلامی در خصوص سانحه امروز سقوط هواپیما افزود: آخرین مکالمه هواپیمای ATR که به مقصد فرودگاه یاسوج در حال حرکت بود در ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه صبح امروز در آسمان اصفهان انجام گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آخرین مکالمه خلبان با مرکز پرواز فرودگاه مهرآباد وضعیت کاملاً عادی بوده، تصریح کرد: خلبان هواپیمای ATR در آخرین مکالمه درخواست کاهش ارتفاع داده که مورد موافقت مرکز پرواز قرار گرفته است.

بدری متذکر شد: در این جلسه تمامی موارد از زمان اخذ مجوز پرواز تا لحظه قطعی ارتباط مورد بررسی قرار گرفت که تمامی موارد نظارتی و کنترلی لازم که باید لحاظ می‌شد، مورد توجه قرار گرفته و مشکلی از لحاظ فنی و قانونی در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه کرد: هواپیما در ارتفاع ۲۱ هزار پا پرواز می‌کرد که بعد از موافقت، اجازه کاهش ارتفاع تا ۱۷ هزار پا برای این هواپیما صادر شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: بعد از قطعی ارتباط نیز چند نفر از اهالی بومی در منطقه پادنا با تماس‌های متعدد اظهار کردند که این هواپیما را در ارتفاع پایین دیدند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمر این هواپیما حدود ۲۵ سال بوده، عنوان کرد: مجلس از به‌روزرسانی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور استقبال می‌کند و در این زمینه اقداماتی نیز توسط دولت انجام گرفته است.
 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار