گازدار کردن نوشابه‌ها با گازوئیل کذب است
کد خبر: ۱۰۰۸۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵
نسترن محمدی گفت: با توجه به ضوابط و مقررات سازمان غذا و دارو، تمامی واحد‌های تولید کننده مواد غذایی حاوی گاز دی اکسید موظف به استفاده از آن و البته با ویژگی‌های خوراکی هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا تعدادی از واحد‌های تولید گاز دی اکسید کربن که ضوابط را بطور کامل رعایت کرده اند، موفق به اخذ پروانه تولید از سازمان غذا و دارو شده اند.

محمدی در خصوص پروسه تولید نوشابه، گفت: تولید گاز دی اکسید کربن پس از سوختن گاز طبیعی حاصل می‌شود، سپس گاز تولید شده از برج‌های مالش، جذب، تفکیک، کندانسور، کمپرسور سردکننده عبور کرده تا به گاز دی اکسید کربن مایع تبدیل شود.

وی تاکید کرد: اگر چه ویژگی‌های گاز مذکور مطابق با ویژگی‌های مندرج در کدکس بین المللی بوده و مجوز تولید و مصرف گاز دی اکسید کربن پس از بررسی‌های لازم در محصولات غذایی گازدار صادر می‌گردد، اما با توجه به شیوع بیماری‌های غیر واگیر به دلیل زندگی مدرن و عدم تحر ک. کافی پیشنهاد متولیان سلامت، مصرف کمتر فرآورده‌های پر شکر، نمک، چربی است.

محمدی ضمن توصیه به مردم برای مصرف هر چه کمتر نوشابه، افزود: قبل از مصرف فرآورده‌های غذایی برای اطلاع از میزان شکر، نمک، چربی در آن‌ها به نشانگر رنگی تغذیه مندرج در بسته بندی محصولات که به «چراغ راهنمای تغذیه» معروف است، توجه کنید. 
مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
وقتی برای تصفیه آب از وایتکس، برای تولید آب لیمو و سرکه از اسید، برای تولید ماست از شیر خشک، برای تولید رب گوجه از کدو و برای پرورش مر غ ها از هورمن استفاده میشه خوب باور کردن این حرف هم خیلی راحت ممکنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار