درخت سیب نیوتن کجاست؟ +عکس
کد خبر: ۱۰۰۷۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 16    -    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
همه شما در مورد درخت سیب معروفی که منجر به کشف قانون جاذبه‌ی زمین شد چیزهایی شنیده‌اید. درختی که دانشمند معروف، آیزاک نیوتن، زیر آن نشسته بود و بعد از اینکه یک سیب از آن سقوط کرد، نیوتن به این فکر افتاد که «چرا سیب‌ها همیشه مستقیم به سمت پایین و روی زمین می‌افتند؟‌»

این درخت در حیاط خانه‌ای در شهر کوچک گرانتهام در کشور انگلستان قرار دارد. گرانتهام شهر کوچکی است که در شهرستان لینکلن‌شر قرار گرفته است. درختی که سابقه خودش به حدود ۴۰۰ سال بازمی‌گردد، ولی فقط از ۲۴۰ پیش و یعد از داستان نیوتن است که این‌قدر معروف شده و حتی آن را «درخت جاذبه» هم می‌نامند. دست‌نوشته‌ها و نقاشی‌های قدیمی و اینکه در حیاط این خانه فقط همین یک درخت سیب وجود دارد،‌ ثابت می‌کند که مطمئناً این همان درختی است که نیوتن زیر آن نشسته بوده است.

درخت سیب نیوتن کجاست؟ +عکس
 
گفته می‌شود درخت سیب نیوتن در حدود سال‌های 1820 یکبار بر اثر طوفان آسیب‌های زیادی دید و شکست،‌ ولی چون به ریشه‌ی آن آسیبی نرسید، مجدداً رشد کرد و امروزه به خوبی از آن مراقبت می‌شود تا گردشگران بتوانند از آن بازدید کنند.

نکته جالب‌تر اینکه در حرکتی نمادین، از درخت سیب اصلی نیوتن قلمه‌هایی جدا کردند و در مکان‌های مختلفی کاشتند. یکی از این قلمه‌ها در حیاط دانشکده فیزیک دانشگاه یورک کاشته شد و یکی دیگر هم در دانشگاه کمبریج، و در زیر پنجره اتاقی که نیوتن در زمان تحصیلش در کمبریج، در آن زندگی می‌کرد. 
الی گشت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
6
اگر ایران بود ملت ازش آویزون میشدن یا زیر درخت دراز میکشیدن با سیب سلفی میگرفتن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
7
این درخت سیب اگر اینجا بود تاحالا قطع شده بود وروش برج باغ ساخته بودند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
درخت سیب نمیتونه اینقدر عمر کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار