پشت کوه فریدونشهر، بهشتی رؤیایی در غرب اصفهان+ عکس
کد خبر: ۱۰۰۷
تاریخ انتشار: 2015 June 08    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
شهر اصفهان 160 کیلومتر که به سمت غرب بروید به شهر زیبای فریدونشهر می رسید که با 2530 متر ارتفاع از سطح دریا مرتفع ترین شهر کشور به شمار می رود. اگر جاده ای که شما را به پیست اسکی فریدونشهر می رساند بسمت شمال غرب این شهر از سمت چغیورت و اسلام آباد بپیمایید، به منطقه ای بسیار زیبا، کوهستانی و سرسبز بنام پشت کوه می رسید که جلوه های بسیار زیبا و روح نوازی از طبیعت خداوندی را در خود جای داده است. از فریدونشهر تا دورترین نقطه این منطقه حدود 120 کیلومتر فاصله است. این منطقه بسیار زیبا که به سه بخش پشت کوه موگویی اول تا سوم تقسیم می گردد، از ده ها روستای کوچک تشکیل یافته و جمعیت قابل توجهی از خانوارهای عشایر بختیاری را نیز در فصل ییلاق، پذیرایی می کند.

میانگین بارش سالیانه این منطقه از 600 تا 1500 میلیمتر در سال است و همین موضوع سبب شده تا پوشش گیاهی بسیار زیبا و متنوعی در این منطقه امکان رشد و نمو داشته باشد. وجود آبشارهای زیبایی چون: پونه زار، طُرزه، پشندگان و دورک و چشمه ها و رودهای خروشان و پرآبی چون وهرگان، سرداب، تنگوله، خدنگستان، آب میدانک، آب کلک، آب چران، آب رودبار و ... و نیز جنگل های انبوه بلوط، بنه و زالزالک وحشی، و مراتع سرسبز و قله های پربرف، این منطقه زیبا را به بهشت رؤیایی طبیعت ایران تبدیل کرده است.

از فریدونشهر تا انتهای پشت کوه دوم (آبشار پشندگان)، جاده آسفالته بسیار مناسبی وجود دارد و امکان مسافرت با خودروی سواری را به راحتی فراهم می سازد. پس از آن نیز تا روستای دورک در پشت کوه سوم، جاده در بیشتر مناطق دارای زیرسازی نسبتا خوبی است. بازدید از این منطقه زیبا را بویژه در فصل بهار، به همه همشهریان و هموطنان عزیز پیشنهاد می نماییم.

اين تصاوير به قدري زيبا و بكر است كه درج لوگوي سايت بر روي آنها كج سليقگي است، لذا رويش نيوز شما را ميهمان ميكند به ديدن طبيعت بكر و دست نخورده اين بهشت رؤيايي در غرب اصفهان!

(تصویربردار: مهرداد زینلیان، اواخر اردیبهشت ماه 1394)

 

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار