پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف+عکس
کد خبر: ۱۰۰۵۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 16    -    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
از هر کسی که می‌بینید می‌توانید چیز جدیدی یاد بگیرید. چه می‌شد اگر نگاهی هم به پیشرفت‌های سایر کشور‌ها می‌انداختیم و تجاربشان را آموخته و آن‌ها را برای پیشرفت جامعه خود به کار می‌بردیم. در این مطلب شما را به سفری مجازی به کشورهای مختلف دعوت می‌کنیم تا نگاهی به شگفت انگیزترین قوانین و عادات آن‌ها بیندازیم.

قطار هوایی، افسران پلیس جدید و خوابیدن در همه جا، چین

ایستگاه راه آهن جدید چین در عرض چهار ماه ساخته شد. این قطار که شبیه پانداست در امتداد سریع‌ترین خط آهن معلق این کشور حرکت می‌کند. گنجایش این قطار ۲۳۰ مسافر است و سرعت آن به ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این قطار برای شهرهای کوچک طراحی شده و ساخت و ساز شبکه معلق آن نسبت به ساخت ایستگاه‌ها و تونل‌های مترو زمان کمتری می‌برد، به طوری که ساخت یک راه آهن کامل معلق ۳ تا ۵ ماه طول می‌کشد.
 
 پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف

مقامات چینی به طور جدی از غاز‌ها استفاده کرده و با کمک این پرندگان از سرقت موتورسیکلت جلوگیری می‌کنند. دزدی که سگ‌های نگهبان را مسموم کرده و از نرده‌ها پریده بود با سر و صدای غاز‌ها که توجه پلیس را جلب کردند دستگیر شد. دانشمندان معتقدند این حیوان پتانسیل بسیار خوبی دارد، چون دید پانوراما، شنوایی قوی و اگر احساس خطر کند، روحیه مهاجمی دارد.

پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 

چینی‌ها چطور این کار را می‌کنند؟ توانایی چینی‌ها برای خوابیدن در همه جا، توجه مردم سراسر جهان را به خود جلب کرده است حتی وبسایتی هم تصاویر آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 
 


پیروزی مطلق بر زباله، سوئیس

۴۳% از زباله‌های زوریخ بازیافت می‌شوند. محفظه‌هایی برای جمع آوری کاغذ، فلز و شیشه در سراسر این شهر وجود دارد. حتی سطل‌های زباله مخصوصی هم وجود دارد. سایر زباله‌ها در کیسه‌های پلاستیکی سفیدی انداخته می‌شوند که ۱.۵ یورو قیمت دارند. همه مردم سعی می‌کنند از پلاستیک کمترین استفاده را کنند و به همین دلیل زباله‌های خود را به دقت دسته بندی می‌کنند. زباله سوزاند شده و از انرژی حاصل از آن برای گرمایش ۱۷۰ هزار خانه استفاده می‌شود که در آن دود کاملا پاکسازی شده و لوله‌ها هیچ آسیبی نمی‌بینند.

پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 

خاکستر حاصل از سوزاندن زباله به خارج از شهر برده شده و در آنجا فلزات از جمله طلا را از آن استخراج می‌کنند. روی محفظه‌های زباله‌های فلزی و شیشه‌ای پیامی نوشته شده که افراد را از سروصدای این زباله‌ها آگاه می‌کند، زباله‌هایی مثل شیشه و فلز آخر هفته‌ها فقط از ۷ صبح تا ۸ شب می‌توانند دور ریخته شوند تا سروصدای آن باعث آزار همسایه‌ها نشود.

پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 
 


سیستم‌های خدماتی و حمل و نقلی پیشرفته در ژاپن

قطار گلوله اولین بار در المپیک سال ۱۹۶۴ توکیو، دنیا را شگفت زده کرد. این قطار با سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. امروزه قطارهای جدید شینکانسن (Shinkansen) همه رکورد‌ها را شکسته و ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارند. این قطار‌ها از سال ۲۰۲۷ کار خود را آغاز خواهند کرد و در عرض ۴۰ دقیقه یا کمتر مسافت ۲۸۰ کیلومتر را طی خواهند کرد.

پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 

امروزه ربات‌ها برای بیشتر مردم ژاپن عادی شده‌ اند. صبح‌ها یک ربات در رستوران برایتان پن کیک می‌پزد یا درهتل لباس خواب تمیز به شما ارائه می‌دهد. از همه جالب‌تر اینکه معلولین می‌توانند با کمک ربات‌ها راه بروند.
 
پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 

ژاپنی‌ها اسکلت‌های خارجی برقی ساخته اند که در همه آزمایش‌ها موفق عمل کرده است. شخص هنگام استفاده از این اسکلت نیازی نیست برای راه رفتن دکمه خاصی را فشار دهد، چون پاهای رباتیک با دریافت تکانه‌های عصبی از عضلات شخص حرکت می‌کند.
 
پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف
 

 
شهر آینده، کره جنوبی

یک فراکلانشهر روی یک جزیره مصنوعی؟ چرا که نه؟ منطقه تجاری بین المللی سوگوندو در فاصله ۶۵ کیلومتری فرودگاه قرار دارد. هدف اصلی این منطقه استفاده از تکنولوژی برای آسایش و راحتی است. هر یک از ساکنان کارت هوشمند ویژه‌ای برای دریافت خدمات مختلف و استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی دارند. کل شهر به سیستم دیتا متصل است و همه خودرو‌ها سیستم کنترل تردد خودرو مبتنی بر RFID دارند که اطلاعاتی درباره موقعیتشان در جاده و شرایط ساختمان‌ها دارد. علاوه بر آسمانخراش ها، کانال‌های آب، مراکز نمایشگاهی و اینترنت ۴G، پارک، مسیرهای دوچرخه سواری، ایستگاه‌های شارژ برای خودروهای برقی و ... هم وجود دارد.

پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 
 


بهترین جاده‌های جهان، آلمان

بزرگراه‌های آلمان واقعا تمام و کمال هستند. آن‌ها ۳۰ تا ۵۰ سال بدون اینکه نیاز به تعمیر داشته باشند کار می‌کنند. تکنولوژی جاده سازی آن‌ها شبیه یک کیک لایه لایه است.
 
پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 
 
کار جاده سازی ساعت ۵ صبح آغاز شده و هر روز یک کیلومتر کامل می‌شود. همه این فرآیند توسط ماشین‌هایی انجام می‌شود که انسان‌ها آن را کنترل می‌کنند. به لطف این تکنولوژی ها، نه تنها سروصدای بلکه هزینه‌های کمتری ایجاد می‌شود.

پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 

این جاده‌های سازگار با محیط زیست وقتی داغ شوند هیچ گاز سمی متصاعد نمی‌کنند، هنگام شب سه برابر بیشتر نور را بازتاب می‌کنند و سطح ایمنی جاده انقدر بالاست که تنها ۵۰ % آن محدودیت سرعت دارد.

پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 
 


اسکناس‌های پلیمری، استرالیا

از سال ۱۹۸۸، مردم استرالیا دیگر اسکناس هایشان را با چسب نمی‌چسبانند، چون اسکناس‌های پلیمری دارند. اسکناس‌های پلیمری در دویستمین سالگرد سکونت اروپایی‌ها در این قاره منتشر شدند. این پول‌های محکم و ضد آب فورا محبوب شدند. امروزه حتی اسکناس‌های استرالیایی با تصاویر متحرک هم می‌توان دید. به هر حال رویکرد استرالیا در ساخت اسکنانس توسط نیوزیلند، رومانی، گینه نو، ویتنام، برونئی، کانادا و مالدیو هم به کار گرفته شده است. بیش از ۲۰ کشور از جمله مکزیک و بریتانیا هم قصد دارند اسکناس‌های جدیدشان را تغییر دهند.

پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 
 


خط عابر پیاده سه بعدی در ایسلند

مقامات ایسلندی تصمیم گرفته اند خطوط عابرپیاده موثرتری طراحی کنند. به همین دلیل نقاشان خطوط معمولی را به تصاویر سه بعدی تبدیل کرده اند که به نظر می‌رسد مکعب مستطیل‌های سفیدی روی هوا معلق هستند. رانندگان سریعتر از خطوط عابر پیاده معمولی این خطوط را می‌بینند و به آن‌ها توجه می‌کنند.
 
پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف
 

 
تحول گلخانه‌ها در هلند

هلند پیشروی بی قید و شرط نوآوری است. تقریبا هر ۲۰ دقیقه یک نوآوری جدید ثبت شده در دانشگاه ایندهون ساخته می‌شود. علاوه براین، این کشور کوچک رتبه دوم را در صادرات محصول دارد. آن‌ها از یک هکتار زمین ۲.۵ برابر بیشتر از سایر کشور‌ها محصول کسب می‌کنند. هم چنین این کشور مقام اول تولید گوجه و پیاز و نیمی از بازار گل جهان را در اختیار دارد.
 
پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 
 
موتور اصلی کشاورزی در این کشور گلخانه‌ها هستند. گلخانه‌های چند طبقه در شهر‌ها و گلخانه‌های جمع و جور نیز در خانه‌ها دیده می‌شود. در ۲۰ سال اخیر، کشاورزان وابستگی خود به آب را تا ۹۰% کاهش داده و استفاده از آفت کش‌ها را کاملا کنار گذاشته اند.
 
پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف 
 
کشاورزان محلی از ایده‌های نو استفاده می‌کنند. همه کشاورزان هلند از یک اصل ساده پیروی می‌کنند، تولید محصول بیشتر با استفاده از زمین و انرژی کمتر. این اصل برای ما اهمیت زیادی دارد، چون تا سال ۲۰۵۰ جمعیت زمین به ۱۰ میلیارد نفر می‌رسد.
 
پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف
 

 
خودروهای پرنده در چین

شرکت فولکس واگن یک خودروی معلق خارق العاده ساخته که هیچ چرخی ندارد و انرژی خود را از سیستم تعلیق الکترومغناطیس می‌گیرد که به خودرو کمک می‌کند روی جاده معلق بماند. این خودروی دو نفره عملکردهایی مثل رانندگی خودکار، شناسایی صدا، سنسور ضد تصادف و ... دارد. این نوآوری هیچ نوع گازی منتشر نمی‌کند که برای انسان و طبیعت مضر باشد و از ترافیک هم جلوگیری می‌کند.
 
 پیشرفت‌های شگفت انگیز کشورهای مختلف
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مردیم از آلودگی هوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
2
از اینکه زنده هستم و میبینیم کشورهای صنعتی اینقدر پیشرفت کرده اند بسیار خوشحالم. مردیم از آلودگی هوا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
1
عالي بود کاش هم ما هم مسئولين همگي ياد بگيريم.
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
2
خب ما هم تا چند سال دیگه پراید پرنده میسازیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
1
چقدر نادان هستند اين مردم دنيا
چرا مثل ما به سمت ويراني حركت نمي كنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار