پرورش تخمک انسان برای نخستین بار در آزمایشگاه
کد خبر: ۱۰۰۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 11    -    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
زنان از بدو تولد با تعداد مشخصی تخمک در تخمدان‌ها به دنیا می‌آیند اما این تخمک‌ها فقط بعد از بلوغ به رشد کامل می‌رسد. سال‌ها طول کشیده تا دانشمندان بتوانند تخمک را خارج از رحم پرورش بدهند. با همه اینها هنوز مشخص نیست که آیا این تخمک‌ها امکان بارور شدن دارند یا نه!
 پرورش تخمک انسان برای نخستین بار در آزمایشگاه
 
پرورش تخمک انسان برای نخستین بار در آزمایشگاه  به گزارش «تابناک باتو»؛ پژوهشگران دانشگاه ادینبورگ در شمال بریتانیا می‌گویند که برای اولین بار تخمک انسان را در آزمایشگاه پرورش داده‌اند.

آنها امیدوار هستند با استفاده از این روش، قدرت باروری کودکانی را حفظ کنند که در دوره درمان سرطان تخمک‌هایشان را از دست می‌دهند.

زنانی که به بلوغ رسیده‌اند و سرطان دارند می‌توانند قبل از شروع درمان، تخمک‌های خود را برای استفاده در آینده منجمد کنند، ولی این فرآیند در دختران کوچک ممکن نیست.

بنا بر این گزارش، تحقیقات فعلی فقط در مرحله آزمایشگاهی است و برای عملی شدن آن، به آزمایش‌های بیشتر نیاز است. پرورش آزمایشگاهی همچنین فرصتی است تا روند تولید تخمک از نزدیک بررسی شود؛ فرصتی که کمتر وجود داشته است.
 
پرورش تخمک انسان برای نخستین بار در آزمایشگاه 
پیشرفتی مهم در باروری انسان؛ تخمک منجمد پس از پانزده سال بارور شد
 
زنان از بدو تولد با تعداد مشخصی تخمک در تخمدان‌ها به دنیا می‌آیند اما این تخمک‌ها فقط بعد از بلوغ به رشد کامل می‌رسد. سال‌ها طول کشیده تا دانشمندان بتوانند تخمک را خارج از رحم پرورش بدهند.
 
پرورش تخمک در خارج از تخمدان کار آسانی نیست و به تنظیم دقیق میزان اکسیژن، هورمون و پروتئین نیاز است. با همه اینها هنوز مشخص نیست که آیا این تخمک‌ها امکان بارور شدن دارند یا نه. در این تحقیق فقط 10درصد تخمک‌های پرورش داده شده، دوره کامل رشد را پیموده اند.
 



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
در کشور ما چه نوآوری هایی می شود؟؟؟؟! در کجای این دنیا قرار داریم؟؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار