با لیوان و حوله به ایران کمک کنیم
کد خبر: ۱۰۰۲۲۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 11    -    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
شاید پیش خود فکر کنید نشدنی است. اما من همکاری دارم که می‌گوید سی سال است از همین حوله‌های کوچک به جای دستمال کاغذی‌ها و از لیوان سفالی‌اش به جای لیوان‌های پلاستیکی استفاده کرده است. تصور می‌کنم می‌شود برای مقابله با این آلودگی و مصرف آب کارهای زیادی کرد، از جمله اکنون که به روزهای آغاز سال نو نزدیک می‌شویم و بازار عیدی دادن مردم به یکدیگر و مدیران به کارکنان داغ است...
 با لیوان و حوله به ایران کمک کنیم
 
با لیوان و حوله به ایران کمک کنیم  به گزارش «تانباک باتو»؛ استفاده از آب‌سردکن‌های محل کار من و هر جای دیگری، روزانه صدها لیوان پلاستیکی یک‌بار مصرف را راهی طبیعت می‌کنند. لیوان‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف در اتاق‌های متعدد محل کارم هم وجود دارند؛ هرچند روز اول همه را برچیدم و به جایشان دو لیوان شیشه‌ای قرار گرفت.
 
دستمال کاعذی بسیاری در سرویس‌های بهداشتی محل کار من مصرف می‌شود. سطل زباله را که باز می‌کنید، فقط دستمال کاغذی‌های مچاله‌شده را می‌بینید که برای خشک کردن دست و صورت کارکنان استفاده شده‌اند.

تولید لیوان‌های پلاستیکی و دستمال‌ کاغذی، آب بسیار نیاز دارد و دور ریختن آن‌ها نیز آلوده‌کننده محیط‌ زیست است. تصور می‌کنم می‌شود برای مقابله با این آلودگی و مصرف آب کارهای زیادی کرد، از جمله اکنون که به روزهای آغاز سال نو نزدیک می‌شویم و بازار عیدی دادن مردم به یکدیگر و مدیران به کارکنان داغ است، می‌شود کارهایی کرد.
 
با لیوان و حوله به ایران کمک کنیم 

مدیران می‌توانند به کارکنان دستگاه‌ها یک بسته هدیه محیط ‌زیستی بدهند شامل یک عدد لیوان سرامیکی زیبا (ترجیحاً ساخت سفال‌سازی‌های خودمان در لالجین و بقیه سفال‌سازی‌های کشور) و یک عدد حوله کوچک برای خشک کردن دست و صورت (آن هم ترجیحاً تولید نساجی‌های خودمان یا حتی حوله‌های بافت صنایع دستی)؛ بعد هم لیوان‌های پلاستیکی را از دستگاه‌های آب‌سردکن جمع کنند.

این بسته محیط ‌زیست‌گرا را می‌توان در همایش‌ها نیز به حضار داد، بچه‌های مدرسه‌ای هم می‌توانند یک بسته آن‌را دریافت کنند، و در کنار سررسیدهای مخصوص سال نو یا به جای آن، به دوستان هدیه داد. کارکنان می‌توانند با لیوان‌های سفالی خودشان در جلسات حاضر شوند و آب را در آن‌ها بنوشند و سازمان‌ها لیوان‌های یک‌بار مصرف را از سر میز جلسات اداری بردارند.
 
با لیوان و حوله به ایران کمک کنیم 

می‌پرسید پس میهمانان سازمان چه کنند؟ تعداد محدودی لیوان‌های کاغذی چندبار مصرف که در دنیا نیز استفاده می‌شود و برای استفاده مکرر قابلیت تا شدن دارند، قابل جایگزینی هستند.
شاید پیش خود فکر کنید نشدنی است. اما من همکاری دارم که می‌گوید سی سال است از همین حوله‌های کوچک به جای دستمال کاغذی‌ها و از لیوان سفالی‌اش به جای لیوان‌های پلاستیکی استفاده کرده است. باور کنیم شدنی است: هر کارمند یک حوله کوچک، هر کارمند یک لیوان سفالی و هر دو ساخت ایران. این بی‌گمان موفقیتی کوچک را خواهد ساخت، اما ما می‌توانیم ملت موفقیت‌های کوچک کوچکی باشیم که روی هم بزرگ می‌شوند و ما را بزرگ می‌کنند. اگر توانستیم با یک لیوان و حوله ساده به ایران کمک کنیم، کارهای بزرگ‌تر را هم انجام خواهیم داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
1
3
آدم باید خوب زندگی کنه. شهرداری ها و بنیاد متعضفان سالی چند هزار درخت رو بی دلیل قطع میکنن در ایران کسی حرفی نمیزنه. تازه بیشتر مواد اولیه این دستمال ها وارداتی و از مواد بازیافتی یا از جنگل هایی که به همین منظور در کشور های دیگه ایجاد شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
چه ربطی به خوب زندگی کردن داره!!!؟
حداقل این کار افزایش تولید زباله است.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
این قبیل اطلاع رسانی ها به مرور می تونه تأثیر گذار باشه و کمی از مصرفگرایی بی رویه ما بکاهه. در خیلی از موارد می شه بدون اینکه زحمت اضافی ای متحمل بشیم نه تنها به محیط زیست کمک کنیم بلکه به اقتصاد خانواده هم کمک کنیم.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
بیاید جلوی عاملین قطع درختان رو تو شمال ایران بگیرید عمده مشکل محیط زیست حل میشه... با دستمال و لیوان سفالی خودتونو گول نزنید
یونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
اگر اصرار به ایرانی بودن وسایل دارید پس چرا عکسهایی که گذاشته اید ایرانی نیستند؟ لطفا در انتخاب عکسها هم دقت بفرمایید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار