حمله خونین پلنگ به مرد زنجانی +عکس+14
کد خبر: ۱۰۰۱۸۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 10    -    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
 مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: یکی از اهالی روستای تشویر شهرستان طارم از توابع این استان در ارتفاعات روستا‌های 'لهنه و زرده' مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفت و از ناحیه پیشانی و دست چپ مصدوم شد.

 امجد باقری افزود: این حادثه حوالی ظهر جمعه /۲۰ بهمن جاری/ اتفاق افتاد و این مرد روستایی از دست پلنگ جان سالم بدر برد.

وی اظهار کرد: البته هنوز ادعای این مرد روستایی برای محیط زیست محرز نیست و کارشناسان این اداره کل برای تحقیق و بررسی دقیق چگونگی این رخداد و برای یافتن نشانه‌هایی از وجود پلنگ، عازم منطقه شده اند.
 
حمله خونین پلنگ به مرد زنجانی +عکس+14 

باقری به گفته‌های این مرد مصدوم استناد کرد و افزود: گویا این مرد روستایی به تنهایی و به منظور تفریح و پیاده روی پای در این منطقه گذاشته است و پس از طی مسافتی حدود پنج کیلومتر مورد حمله این گونه جانوری شاخص قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مرد روستایی پس از نجات یافتن از دست پلنگ، تلاش می‌کند از طریق تلفن همراه موضوع را به آشنایان برای کمک و امدادرسانی خبر دهد و، چون در نقطه کور قرار داشته بنابراین به ناچار حدود یک کیلومتر از مسیر را پیاده طی می‌کند و پس از آنتن دهی، آشنایان خود را به کمک فرا می‌خواند.

باقری افزود: این مرد مصدوم که بر اثر بی احتیاطی دچار این حادثه شده است پس از درمان در محل از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان شهدا آببر طارم و سپس به منظور ادامه درمان به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و منطقه حفاظت شده سرخ آباد و بخشی از ارتفاعات کوهستانی بین زنجان و طارم، زیستگاه این گونه جانوری زیبا و شاخص است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به ترتیب ۲ و ۳ قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر از سوی محیط بانان مشاهده و از طریق دوربین فیلمبرداری مستندسازی شده است.

باقری یادآور شد: در سال ۹۴ نیز لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان یافت شد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: حمله پلنگ به انسان به ندرت اتفاق می‌افتد و کارشناسان به منظور تحقیق و بررسی موضوع به دربند تشویر شهرستان طارم اعزام شده اند.
علی قره چه لو افزود: در سال‌های اخیر نیز یک چوپان با مشاهده پلنگ با این گونه جانوری وحشی و درنده، درگیر می‌شود و این حیوان نیز برای دفاع از خود به این چوپان چنگ انداخته و بلافاصله از محل دور می‌شود.

شکار هر قلاده پلنگ مبلغ ۸۰ میلیون تومان جریمه دارد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زنجان نیز گفت: موضوع این حادثه ساعت ۱۲:۳۴ ظهر جمعه به اورژانس اعلام شده و بلافاصله عوامل اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

جواد مرادی افزود: این مرد ۴۹ ساله که از اهالی تشویر طارم می‌باشد در حمله پلنگ از ناحیه دست چپ آسیب جدی دیده و دچار ضعف و بی حالی شده بود که اقدامات درمانی اولیه توسط اورژانس دستجرده انجام گرفته و سپس به بیمارستان شهدای طارم و پس از انجام اقدامات درمانی به منظور انجام درمان تخصصی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافت.

وی تصریح کرد: این مردم مصدوم، هم اکنون در بخش ارتوپد بیمارستان آیت الله موسوی بستری بوده و توسط پزشکان معالج در حال درمان و حال عمومی بیمار نیز مساعد است. 
ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
12
3
واردن کردن حیوانات درنده از دیگر کشورها توسط سازمان محیط زیست و رها سازی اونها در بیابان های ایران از اول یک کار اشتباه بود چون ایران چیزی به اسم محیط زیست ندارد.
زمانی که یک آدم یک پلنگ را شکار میکنه اسمش رو میزارن شکار
زمانی که یک پلنگ به یک آدم حمله میکنه اسمش رو میزارن حمله خونین
مریخ
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
6
تصویر شخص مورد حمله قرار گرفته حال مساعدی نشان نمیدهد
نانا
|
France
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
5
عکسه از 14 سال بیشتره ها تابناک!
طلبه نو اندیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
5
باید هزینه های این اتفاق از دولت به این مرد پرداخت بشه تا این اتفاق سبب انتقام این افراد از این گونه در حال انتقراض نشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
2
8
خداروشکر که نجات پیدا کرده اما یادمون نره حیوانات بی دلیل به انسان حمله نمیکنند. ایشون هم یا وارد قلمرو این حیوون شده یا وقت غذا خوردنش رفته بالا سرش یا هر دلیل دیگه ایی که بایستی مشخص بشه.
به حیوانات احترام بذاریم و حق حیاتشون رو محترم بشموریم
زینال بندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
14
2
شکارچیان باید با هماهنگی محیط زیست این موجود هار و درنده را شکار و به سزای عملش برسانند
پاسخ ها
عباس
| |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
به جرم خارجی بودن و جاسوسی توی ایران میشه محاکمه و اعدامش کرد.!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
2
طارم زنجان بواسطه هم مرز بودن با جنگلهای گیلان مهد حیوانات خاص هست حتی از ببر هم یاد کرده اند بعضی ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
1
1
پلنگ باید در مناطقی رها شود که شکار طبیعی داشته باشد محیط زسیت کشورمان که عاری از قوچ و میش و آهوی وحشی گشه است طبیعی است که پلنگ ناجارأ به انسان حمله کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
1
3
من براي اين بنده خدا متأسفم! ولي شما برادر عزيز خوب در محدوده زندگي خودت تفريح كن! اين پلنگ بدبخت بي نوا يك محيط امن مي خواد براي زندگي! اون جا هم شده جايگاه تفريح و جولان و خوشگذراني! بابا يك كم به اين طبيعت و حريمش رحم كنيد! مگه آدم از دل كوير تا قله كوه قاف رو بايد بره با ماشين و پاي پياده گز كنه! خوبه يكي براي تفريح سر زده بياد منزل شما و حتي شما نشناسيدش اولين كاري كه مي كنيد بهش هشدار مي ديد و در نهايت از خودتون دفاع مي كنيد! طبيعت زير زياده خواهي هاي انسان ها لگد مال شده! بسه ديگه بابا! بشينيد يه فوتبالي ببينيد! يه بريد باغ وحش و يا بريد پارك يك جايي كه حضور براي تفريح هم معنا داشته باشه! پلنگ هم زخمي اش نمي كرد اگر يهو برف مي باريد اونجا يخ مي بست! هر كسي خودش مسئول رفتارهاي پر خطرشه! تو شهر كه به شما حمله نكرده! حيوانات زياده خواه نيستند معمولا اشتباه از انسان است! در مورد اون چوپان هم بايد بگم لابد يه عكس العمل بدي داشته كه اين زبون بسته حمله كرده! معمولا بعضي وقت ها كسي كه خطا كرده و صدمه هم ديده كل داستان رو نمي گه! حرف منقطع مي شه و انتفاعي! حالا مي گيم ترسيدن عيب نداره!
اما بايد بگم حيوان فقط وقتي سمت روستا مياد كه گرسنه باشه! اونم اگه حتي يه تيكه گوشت بهش بدن مثل گربه بي آزاره و حمله نمي كنه!
بخاطر همين بنده عرض كردم كه در قلمروها توسط محافظين محيط زيست طعمه گزاري مصنوعي جهت تغذيه صورت بگيره و اين بودجه از كشور تأمين بشه!
خدا اين حيوان زيبا رو از ما نگيره كه من خيلي غصه مي خورم!
خدايا ما رو از اين ناسپاسي دور كن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
محیط زیست فقط اداره کل محیط زیست استان اصفهان که همگی کارمندانش نشستند و دارند با موبایلاشون بازی میکنن و خدا نخواد کسی باهاشون کار داشته باشه . چون تمرکزشون بهم میخوره درجا بهت تهمت میزنند که تو یه پلنگ به صورت غیرمجاز توخونت داری و دادگاهیت میکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار