پیگکاسو؛ تنها خوک نقاش جهان +عکس
کد خبر: ۱۰۰۱۰۳
تاریخ انتشار: 2018 February 10    -    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵
اگر خواستید کسی را متقاعد کنید که همه چیز ممکن است، کافیست درباره پیگکاسو، خوک ۲۴۰ کیلویی به او بگویید که بعد از نجات از کشتارگاه آفریقای جنوبی در سن چهار هفتگی، تبدیل به یک نقاش بزرگ شد.
 
پیگکاسو؛ تنها خوک نقاش جهان 

دو سال پیش یکی از فعالان حقوق حیوانات در جنوب آفریقا به نام «جوآن لفسون» بعد از نجات دادن پیگکاسو از یک سرنوشت دردناک در کشتارگاه او را به مزرعه اش برد و اسباب بازی‌های مختلفی در اختیار او گذاشت تا سرگرم باشد. در میان اسباب بازی‌ها تعداد قلم مو هم بود و خوک آنقدر عاشق آن‌ها شد که به سایر اسباب بازی‌ها توجهی نمی‌کرد. لفسون تصمیم گرفت رنگ و بوم هم در اختیار او بگذارد تا ببیند با آن‌ها چه می‌کند. باور کنید یا نه، او شروع به نقاشی کرد!
 
 پیگکاسو؛ تنها خوک نقاش جهان

او چنان علاقه و استعدادی به نقاشی نشان داد که گالری شخصی خود هم برگزار کرد. کلکسیونرهای هنری حاضرند تا ۲۰۰۰ دلار بابت کارهای اصلی پیگکاسو بپردازند و آثار هنری جدیدی به کلکسیون خود بیفزایند. پیگکاسو هرگز مجبور به نقاشی نمی‌شود و هروقت که بخواهد قلم مو را برمی دارد و نقاشی می‌کند. احتمالا هنر پیگکاسو چیزی است که آن را اکسپرسیونیست می‌نامید.
 
پیگکاسو؛ تنها خوک نقاش جهان 

خوک‌ها حیوانات کنجکاو و عاشق اکتشافی هستند. برای نگهداری آن‌ها باید چیزهایی به آن‌ها که حوصله‌شان سر نرود. چون در این صورت ناراحت و خرابکار می‌شوند. توپ رایج‌ترین سرگرمی برای خوک‌هاست. اما نقاشی هم می‌تواند سرگرمی جدیدی برایشان باشد. خوک‌ها مثل بسیاری دیگر از حیوانات، دیکرومات هستند به این معنی که تنها دو نوع حسگر مخروطی در چشم هایشان دارند، انسان‌ها تریکرومات هستند.
 
پیگکاسو؛ تنها خوک نقاش جهان 
 
اگرچه آن‌ها دقیقا کوررنگ نیستند، اما نمی‌توانند رنگ قرمز را درک کنند و سایه‌های کمتری از سبز و آبی را می‌بینند. در حال حاضر پیگکاسو تنها خوک نقاش جهان است. لفسون امیدوار است شهرت او به عنوان یک هنرمند الهام بخش افراد بیشتری باشد. حیوانات استثنایی سزاوار سرنوشت بهتری از کشتارگاه هستند.
 
پیگکاسو؛ تنها خوک نقاش جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار