"سلفی" وحدت ورزشکاران دو کره
کد خبر: ۱۰۰۰۷۵
تاریخ انتشار: 2018 February 09    -    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
در آستانه آغاز المیک زمستانی پیونگ چانگ در کره جنوبی دو ورزشکار اسکیت باز کره جنوبی و شمالی با انداختن یک عکس "سلفی" خبرساز شدند.

 "الکس کام" اسکیت باز کره جنوبی با گرفتن یک عکس سلفی با " کیم جو سیک" اسکیت باز کره شمالی و انتشار این عکس در صفحه اینستاگرام خود، تبدیل به نماد وحدت دو کره پیش از مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی - در روز جمعه - شد.
 

 
قرار است در این بازی ها ورزشکاران دو کره با یک پرچم مشترک در رژه افتتاحیه حاضر شوند و یک تیم مشترک از ورزشکاران هاکی روی یخ تشکیل داده اند.

همچنین در اقدامی بی سابقه خواهر رهبر کره شمالی نیز در کاروان اعزامی کره شمالی به همسایه جنوبی حضور دارد. "کیم یو جونگ" خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی نخستین مقام ارشد در کره شمالی است که از زمان پایان جنگ دو کره در سال 1953 به همسایه متخاصم جنوبی سفر می کند.

بسیاری از ناظران حضور خواهر کوچک رهبر کره شمالی در کره جنوبی را به عنوان یک دیپلماسی عمومی از سوی دولت پیونگ یانگ تحلیل می کنند. خواهر رهبر کره شمالی مقامی ارشد در حزب حاکم کارگر  کره شمالی است.

" کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در اکتبر گذشته این خواهر خود را به عضویت در دفتر سیاسی حزب حاکم کارگر  درآورد. "کیم یوجونگ" نخستین زنی است که به این مقام منصوب شده است. به همراه او 22 مقام ارشد دیگر کره شمالی نیز در بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ حضور دارند.

دیروز (پنج شنبه)کره شمالی در آستانه برگزاری المپیک زمستانی در همسایه جنوبی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور یک رژه نظامی بزرگ در پیونگ یانگ برگزار کرد. این رژه هر ساله در ماه آوریل برگزار می شود ولی امسال بنا به دلایلی نامعلوم به روز 8 فوریه موکول شده است.

مقامات ایالات متحده آمریکا هشدار داده اند که دولت پیونگ یانگ قصد دارد از المپیک زمستانی به عنوان یک فرصت تبلیغاتی سوء استفاده کند. 
 
عصرایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار